Naar de hoofdinhoud Naar de navigatie
menu
Solliciteer direct

Medewerker Klant & Service

32 uur ROTTERDAM MBO Reageren tot: 20-07-2025 3.074 - 3.755

Dit ga je doen

Een baan die begint bij de telefoon, maar daar lang niet altijd eindigt
Wat je hier leert, neem je mee voor de rest van je carrière: écht luisteren, oplossingen vinden, stevig staan én je menselijkheid behouden. Bij ons krijg je training, coaching én kansen om door te groeien. In een team waar je welkom bent zoals je bent en waar we samen het verschil maken voor duizenden Rotterdammers per week.

Wat jij écht doet
Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze huurders. Meestal via telefoon, maar ook via contactverzoeken of achter de balie van een van onze wijkkantoren. Achter elk gesprek schuilt een situatie. Een lekkende kraan, een huurachterstand, een vraag over de wijk. Jij denkt niet in hokjes, maar in oplossingen. Je luistert, vraagt door en zorgt dat iemand zich gezien en gehoord voelt. Dat is óók resultaat. Dat vinden we belangrijk. En als een bewoner buitengesloten is? Dan check jij aan het eind van de dag nog even of het goed is gekomen. Niet omdat het moet, maar omdat je zo bent.

Waar je over belt
Jij schakelt moeiteloos tussen onderwerpen als:
• verhuur & incasso
• sociaal beheer en wijkbeheer
• onderhoud & reparatie
• woonruimteverdeling

Zo’n 70% van de vragen gaat over technische zaken en reparaties. Je hoeft geen loodgieter te zijn, maar je moet wel weten waar de meterkast zit. Dat leer je tijdens de uitgebreide onboarding. Je krijgt alles mee om met vertrouwen je werk te doen.

Dit is geen callcenter. Dit is een team
We werken hard, lachen veel en vangen elkaar op. Heb je een pittig gesprek gehad? Dan checkt een collega even hoe het gaat. Ging het juist lekker? Dan vieren we dat. Je staat er nooit alleen voor we lossen dingen samen op. Écht samen.

Je krijgt de ruimte om je te ontwikkelen en begeleiden je daar ook in. We hebben twee trainer/coaches die je begeleiden zodat de teamleider oog voor jou kan hebben als mens. Niet alleen onze huurders zijn belangrijk, maar jij net zo!

#LI-DC1

Hier herken jij jezelf in

• Je hebt minimaal een MBO+ werk- en denkniveau;
• Ervaring met klantcontact, bijvoorbeeld in de horeca, zorg of een helpdesk;
• Je bent communicatief sterk en past je stijl moeiteloos aan je publiek aan;
• Je spreekt en schrijft foutloos Nederlands en komt in het Engels ook uit je woorden;
• Je hebt gevoel voor techniek;
• Je kunt doordeweeks werken tussen 08.00 – 17.00 uur, verdeeld over 4 of 5 dagen.

Ons aanbod

• Een salaris van € 3.074,- bruto op basis van een 36-urige werkweek, schaal E van de CAO woondiensten;
• Vakantiegeld van 8% over je bruto jaarsalaris en een eindejaarsuitkering van 3% over je bruto jaarsalaris;
• Je start met een contract van 7 maanden. Bij een goede match hebben we natuurlijk de intentie om dit om te zetten naar een vast contract;
• Coaching & training van trainers op de eigen afdeling;
• Brede opleidingsmogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen. Naast dat er vanuit Havensteder opleidingsbudget beschikbaar is, bouw je jaarlijks € 900,- (o.b.v. 36 uur) op om zelf in te zetten voor een opleiding naar keuze;
• Informele werksfeer met leuke collega’s;
• We willen dat je goed van start gaat, daarom krijg je van ons een eigen laptop en mobiele telefoon ter beschikking.

Wij zijn Havensteder

Samen werken we aan een thuis voor onze bewoners. Door ons in te zetten voor renovatie, nieuwe woonruimten en een veilige omgeving. Zo creëren we een duurzame impact op huisvesting in de stadsregio Rotterdam. We vergroten onze impact door samen te werken. Met bewoners, aannemers, gemeenten en partners in de wijk. Samen willen we steeds sterker worden in huisvesting. We opperen nieuwe ideeën en nemen actie om de woningnood aan te pakken. We helpen onze bewoners het beste als we de beste versie van onszelf zijn. Daarom hechten we waarde aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, krijg je vrijheid om je werk zelf in te richten en doen we er alles aan om je zo snel mogelijk thuis te laten voelen. Zo maken we samen Havensteder.  

Goed om te weten

• Het 1e sollicitatiegesprek staat gepland op: 29, 30 of 31 juli.
• Het 2e sollicitatiegesprek staat gepland op: 6 of 7 augustus.
Graag met bovengenoemde rekening houden in je agenda!

• Je bent voornamelijk werkzaam op ons kantoor aan de Jacques Dutilhweg;
• Bij indiensttreding start je met een onboarding dag en twee weken training (24 uur per week, woensdagen vrij).
• Geen vakanties mogelijk in augustus of september.
• Een pre-employment screening (waaronder het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag), en assessment maken deel uit van de selectieprocedure.
• Iets vertellen wanneer ze de planning doorkrijgen? Je rooster ontvang je tweewekelijks via je mail.
• Als je een contract voor 24 uur hebt werk je 4 dagen, bij een contract voor 32 uur werk je 5 dagen.

Je start op 1 oktober 2025! 

Reageer!

Ben je enthousiast over deze functie en wil je onderdeel uitmaken van een dynamische organisatie die zich inzet voor de bewoners van Rotterdam? Dan horen we graag van je! Upload jouw motivatiebrief en CV en dan nemen we spoedig contact met jou op.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer direct

Meer weten over de sollicitatieprocedure?

Meer weten over de functie?

Onze werkwijze in 6 stappen

Stap 1

Solliciteren

Stap 2

Het eerste gesprek

Stap 3

Persoonlijkheidsmeting

Stap 4

Tweede gesprek

Stap 5

Voorstel arbeidsvoorwaarden

Stap 6

Screeningsbeleid

Pagina

Waarom je wil werken bij Havensteder?

Om je samen met ons in te zetten voor een van de grootste uitdagingen van nu: huisvesting.

Ruimte om te blijven groeien en je talent te ontwikkelen.

Goede sfeer en een betrokken groep collega’s.

Denk mee aan de plannen voor de toekomst en geef volop ruimte aan jouw initiatieven en ideeën.

Pagina

Misschien ook interessant voor jou?

Data Analist

36 uur HBO / WO 4.370 - 6.126

Als data analist met focus op klantdata help jij Havensteder om echt datagedreven te werken. Je vertaalt businessvragen naar waardevolle inzichten, bewaakt de datakwaliteit en bent een belangrijke sparringpartner voor collega’s van beleid tot uitvoering.

Lees meer over Data Analist

WFM Coördinator

32 uur MBO / HBO 4.205 - 5.529

Als WFM Coördinator ben je verantwoordelijk voor de volledige WFM-cyclus: van het opstellen van nauwkeurige forecasts en capaciteitsplannen tot het coördineren van plannings- en trafficactiviteiten. Jij zorgt ervoor dat het team efficiënt werkt en dat de juiste mensen op het juiste moment beschikbaar zijn.

Lees meer over WFM Coördinator

Security Officer

36 uur HBO / WO 4.490 - 6.065

Als Security Officer ben jij verantwoordelijk voor het waarborgen van de informatiebeveiliging van Havensteder. Je houdt je bezig met het signaleren, beheersen en verkleinen van risico’s die de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van informatie en systemen kunnen aantasten. Je werkt zelfstandig en adviseert over beleid, maatregelen en prioriteiten.

Lees meer over Security Officer